csillag Főiskola csillag Gimnázium és Kollégium csillag Könyvtár
Intézmény és szervezet
Oktatási egységek
Képzések
Felvételi tájékoztató
Tudomány
Hallgatóknak
Neptun
Pályázatok
Nyári Kurzusok
Hírek
Galéria
Média
Jegyvásárlás
Honlaptérkép
 
FELHASZNÁLÓNÉV (E-MAIL CÍM)

JELSZÓ

Belépés Regisztráció
Tehetségpont

A norvég-magyar balett kurzushoz érkezett üzenet egy Oslóban karriert befutott magyar balerinától


Hírek

Kedves növendékek!

Balázs Beatrix vagyok, 1972-ben születtem és 1991-ben végeztem el a Táncművészeti Főiskolát - immár Egyetemet.

Két évig a Magyar Állami Operaházban táncoltam, ezután pedig – Szolnoki Zoltánnak köszönhetően – Oslóban próbáltam szerencsét. Itt a megfelelő időben, a megfelelő helyre valamint a megfelelő igazgatóhoz kerültem, így nagyon szerencsés és sikeres karriert futottam be.

Eltáncoltam a Diótörő főszerepét, Kitrit A Don Quiote-ban, Júliát a Rómeó és Júliában, címszerepet a Hamupipőkében, Odette-Odiliát a Hattyúk tavában, Tatjanát az Anyeginben, Hermiát és Titániát a Szentivánéji álomban, címszerepet a Giselle-ben és még számos Glenn Tetley és Kylián balett modern szerepeit.

Ezeknek a tapasztalatoknak fényében szeretnék most néhány tanácsot adni, és elmondani, hogy az én szemszögemből mi a fontos ahhoz, hogy valaki jó művész legyen. Én mindig úgy gondoltam, hogy három fontos dologból tevődik össze egy jó balettművész.

1.      Természetesen mindig őszintén és 1OO százalékos odaadással kell dolgozni. Arra kell törekedni, hogy mindig a lehető legtisztábban, legszebben és legjobban kivitelezzünk minden mozdulatot technikailag. A dolognak ez a része eléggé magától értetődő, és valószínűleg ez minden táncosnak fontos. De ha valóban értékes művészi produkciót kívánunk felmutatni, ez még egyáltalán nem elég! A tiszta, szép technika csak egy része a táncművészetnek. Ha csak erre koncentrálunk, akkor pusztán egy magas színvonalú akrobatikus, vagy cirkuszi produkciót mutatunk fel.

2.      A második nagyon fontos dolog az, hogy zenészként becsüljük meg és használjuk a zenét. A zene hangulata, tempója, érzelmi töltése mindig legyen irányadó az érzelmek kifejezésében. Meg kell próbálni egybeolvadni a zenével és megengedni, hogy a zene ihletése és hangulata  testünkön keresztül jusson kifejezésre. Soha ne számoljuk, hanem mindig hallgassuk, és érezzük át a zenét! A táncnak és a zenének teljes harmóniában kell egybeolvania! Ez a két dolog egymástól nem elválasztható!

3.      A harmadik fontos dolog az, hogy bármilyen szerepformáláshoz ne csak táncosként hanem színészként viszonyuljunk. Analizáljuk a szerepet mint egy színész. Kérdezzük meg magunktól, hogy mit is próbálunk kifejezni ebben a jelenetben. Milyen kapcsolatban vagyunk a színpadon álló személyekkel? Próbáljuk meg magunkat beleásni az alakítandó személy karakterébe. Vajon ő mit érezhet most? Ebben az adott helyzetben hogyan reagálna? Mindig mutassunk őszinte, valós érzelmeket! Ezt a közönség megérzi és evvel megérintjük őket. Különben művészi produkciónk teljesen hatástalan és üres marad.

Van még egy utolsó tanácsom ami - bár nem kapcsolódik a szakmához - mégis úgy érzem fontos róla szót ejteni. Ez a pálya tényleg nagyon rövid! Tudom, hogy ez nem így tűnik, amikor az ember még csak 18 vagy 2O éves. De a táncolás mellett nagyon fontos a családalapítás is. Ez egy egészen más dimenziót nyit meg az ember életében és a tánc mellett ad egy másik életcélt is. Én szerencsésnek érzem magam, hogy férjhez mentem az oslói társulatból egy lengyel balettszólistához, és született két gyönyörű kislányom. Akkor is, ha a karrier és a családalapítás egy elég trükkös kombináció, mindenkinek szívből ajánlom!

Sok szerencsét kívánok mindenkinek a karrierhez és a magánélethez egyaránt!

                                   Balázs Beatrix


Adatvédelem   Kapcsolat   GYIK   Állásajánlat   Támogatóink    ©2014 Tamas Ebergenyi